Kembali

Bismillahhirahmannirrahim.

Assalamu'alaikum.

Pejam celik pejam celik, sudah dua tahun lebih aku tidak menjengah ke blog ni. sekali buka, penuh dengan habuk dan debu. penat rasanya untuk membersihkan habuk dan debu yang terdapat di sini.

Hai semua. rasanya belum terlambat untuk aku mengucapkan selamat tahun baru. Mudah-mudahan segala perancangan tahun ini akan terlaksana dan segala impian tercapai.

Seperti tahun-tahun yang lepas, tahun ini aku punya perancangan tersendiri. perancangan itu telah aku atur dari tahun lepas lagi. dan perancagan ini adalah perancangan masa panjang. ia akan mengambil masa yang agak lama untuk dilaksanakan. dan aku berharap, agar rancangan itu tidak akan tinggal rancangan sahaja. setidak-tidaknya, secebis dari perancangan itu biarlah terlaksana.

Aku rasa, korang semua pun mesti ada perancangan masing-masing. tidak kira lah samada perancangan jangka pendek ataupun perancangan masa panjang. Apa yang penting, korang teruskan berusaha melaksanakan perancangan korang tu. Biarlah langkahnya perlahan, akhirnya akan sampai jua. Orang kata, sedikit-sedikit, lama-lama jadi bukit. bukit kalau tak ditarah, mana mungkin jadi padang. Betul tak?

Apa-apa pun, segala perancangan tu, perlulah dikuatkan dengan doa kepada Allah, pencipta seluruh alam. Biarlah perancangan itu tidak berjaya sekalipun, tapi apabila ada usaha, pengorbanan dan pengharapan kepada Allah, pasti ada balasannya. Allah lebih mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Kalau didunia, apabila kita gagal melakukan sesuatu, kita akan terlepas ganjarannya. Tapi di sisi Allah, apabila kita melakukan sesuatu yang baik, walaupun gagal, Allah masih tetap memberikan ganjaran yang setimpal dengan apa yang kita lakukan. Oleh itu, janganlah kita mudah berputus asa dan putus harapan kepada Allah. Teruskanlah berusaha melakukan segala urusan dan pekerjaan yang baik.

Okaylah. Sampai di sini dahulu pertemuan kita, panjang umur, kita bertemu lagi.

Wassalam. 

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "