Hujung Minggu

Assalamu'alaikum.

Hari ini, aku nak berkongsi sedikit cerita tentang aktiviti aku pada hujung minggu yang lepas. Walaupun aktiviti yang aku lakukan tidak lah sehebat seperti orang lain. Melancong ke sana-sini, aktiviti lasak, scuba diving dan bermacam lagi aktiviti menarik yang lain. Namun, aku masih tetap merasa bangga dengan aktiviti hujung minggu aku kali ini.

Hujung minggu lepas, isteri aku dapat cuti pada hari sabtu. Dia mengajak aku pulang ke kampungnya di Melaka. Setelah berkira-kira, aku pun bersetuju untuk balik. Dalam pada itu, aku masih berkira-kira apa aktiviti yang boleh aku lakukan ketika di kampung.

And yes! Aku mendapat ilham. Dah lama sebenarnya aku nak lakukan perkara ini. Tapi, masih tidak tercapai. Dan pada hari minggu tu, tercapai juga hajat aku yang telah lama aku fikirkan.

Sebenarnya, aku telah lama merancang untuk men'servis' radiator kereta wife aku. Aku tengok air radiator tu dah karat. Jadi, sebelum ia bertambah teruk, aku nak cuci supaya radiator tu tahan lebih lama.

Ni merupakan kali pertama aku mencuci radiator kereta. sebelum ni aku tak pernah lakukan pun. Agak-agak kurang berkeyakinan juga aku nak buat. Tetapi, atas dasar tak cuba maka tak tahu, aku cuba jugalah.


Nasib baik sebelum ini aku pernah tanya kawan aku macam mana cara nak servis radiator ni. berpandukan penerangan dialah, aku cuba mencungkil bakat aku yang tak seberapa ini dalam hal ehwal kereta. Tapi sebelum tu, aku cuba juga lah search dalam google cara-cara nak servis kereta ni. Maka, berpandukan ilmu itulah, aku mencuba.

Bila dah cuba pertama kali tu, barulah aku tahu. sebenarnya, tak ada lah susah mana pun nak servis kereta ni. Cumanya, bila servis kereta ni, tangan pasti akan kotor. Kalau tak kotor, bukan servis namanya. Bila dah berjaya tu, terasa macam nak belajar ilmu lain pulak tentang servis kereta ni. Daripada hantar kedai, lebih baik aku cuba buat sendiri. Jimat sikit duit. Dan kalau ada rezki, mungkin boleh menambah pendapatan sampingan.

Sampai sini dulu entry aku kali ini. Aku nak pergi belajar lagi selok belok servis kereta ni. Nanti senang untuk aku mempraktikkannya. Mana tahu, bermanfaat untuk korang juga.

Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "