Guru

Sekolah merupakan tempat untuk menuntut ilmu. Di sini, guru-guru yang bertauliah dilantik untuk mengajar dan mendidik para pelajar agar mereka mendapat ilmu yang berguna.

Namun kini, kebanyakan guru sudah lupa akan tanggungjawab dan amanah yang telah diberikan kepada mereka. Ada dikalangan guru yang menjadikan murid -murid mereka sebagai tempat untuk melempiaskan nafsu. Ini telah menjatuhkan martabat guru itu sendiri. Selain itu, guru-guru yang ikhlas mendidik anak bangsa sendiri turut menerima tempias keburukan guru yang tidak bertanggungjawab itu.

Wahai guru-guru, sedarlah akan tanggungjawab dan amanah yang telah diberikan kepada kamu. Janganlah kamu merosakkan institusi perguruan semata-mata kerana menurut nafsu. Jadilah pendidik dan contoh yang terbaik. Janganlah jadikan profesion guru semata-mata kerana mencari keuntungan di dunia. Ia bahkan mendapat manfaat yang tinggi di akhirat nanti.

Labels:

2 comments:

  1. khairilz said...:

    salam bro,
    boleh minta email?
    boleh email saya di admin[@]khairilz.net
    saya nak taja blog bro ni..

  1. bgtu mmberi ksedaran mngenai ksdrn n ingtn...kpd dr sndr n hrp insan bgelr gru pun sm

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "