Manusia semakin kejam

Kemana hilangnya perikemanusiaan? sehingga ada yang sanggup membuang bayi yang baru lahir ke dalam lubang najis. dan ada pula yang sanggup membuang bayi mereka yang masih kecil ke dalam sungai sehingga di makan oleh biawak. adakah manusia sudah tidak lagi mempunyai perasaan sehingga tergamak melakukan perbuatan keji sebegitu?

sungguh tidak berperikemanusiaan. mereka yang tidak bertanggungjawab sanggup membuang bayi mereka yang baru lahir. mereka sanggup membunuh satu nyawa yang tidak berdosa. mereka sanggup melakukan apa sahaja asalkan aib mereka tertutup. mereka sangggup melakukan apa sahaja agar masyarakat tidak menghidu perbuatan terkutuk yang mereka lakukan.

pernahkah mereka terfikir, sebenarnya perbuatan sebegitu hanya akan lebih memburukkan keadaan. setiap perkara keji yang mereka lakukan akan diketahui umum. seluruh malaysia akan dapat menghidu perbuatan yang mereka lakukan. mereka hanya mendedahkan pekong di dada sendiri.

apakah dosa bayi yang masih kecil itu sehingga dia dibuang di merata-rata? apakah dosa si kecil itu sehingga dia dibiarkan untuk diratah oleh haiwan-haiwan pemangsa? tergamak ibu bapa bayi itu melakukan sebegitu terhadap anak mereka. tidakkah mereka punya perasaan sehingga tergamak melakukan semua itu?

wahai ibu-ibu! sedarlah. anak-anak adalah anugerah yang tidak terhingga kepada kita. janganlah dibiarkan hidup mereka musnah kerana kesilapan kita sendiri. jangan biarkan mereka tanpa kita ambil peduli. ingatlah! mereka hanya kanak-kanak kecil yang dambakan kasih sayang dari ibu bapa mereka. mereka tidak pernah berdosa terhadap kita. tetapi kenapa kita sanggup membiarkan mereka menanggung dosa-dosa kita.

Labels:

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "