Iman

Betapa lemahnya imanku. tanpa ku sedari, aku telah terlalu jauh dari jalan yang sepatutnya aku lalui. aku menangis, meronta, dan marah pada diri sendiri, tetapi aku telah lupa akan asal kejadianku. aku telah lupa dari mana aku datang ku. sehingga aku mengabaikan tanggungjawab yang sepatutnya aku tunaikan.

sepatutnya aku menghadapi segala musibah yang melanda dengan banyak berdoa dan memohon petunjuk kepada pencipta yang telah menciptakan aku. tetapi aku lupa. aku melupakan Dia sehingga aku memilih jalanku sendiri. akibatnya, aku sendiri yang terseksa.

walau apa pun yang berlaku, hidup ini harus diteruskan. walau apa pun yang berlaku, aku tetap makhluk ciptaanNya. aku harus sentiasa kembali kepadanya. segala ujian yang diberikan kepadaku, adalah untuk mengingatkan aku supaya sedar siapa diriku sebenarnya.

Labels:

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "