Poligami

penubuhan kelab poligami yang dikenali sebagai Kelab Poligami Ikhwan mencetuskan satu fenomena baru bagi seluruh rakyat Malaysia. kelab ini merupakan satu kelab yang menggalakkan masyarakat berpoligami. tujuan utama penubuhan kelab ini adalah untuk memastikan masalah sosial yang semakin kritikal ketika ini dapat dikurangkan dan mungkin dihapuskan.

kelab ini memberi keutamaan bagi pelacur, andartu dan ibu tunggal untuk dijadikan isterri kedua, ketiga dan keempat bagi mereka yang benar-benar layak dan mampu untuk memberi nafkah zahir dan batin kepada isteri-isterinya. ini penting bagi memastikan kebajikan setiap isteri terbela dan tiada berlakunya keganasan dan ketidakadilan dalam berumah tangga.

sebenarnya, untuk melaksanakan poligami adalah berat. seorang suami mempunyai tanggungjawab yang lebih. dia haruslah bijak dan adil dalam segala hal. dan dia tidak harus bersifat berat sebelah. setiap isteri harus dilayan dengan samarata. tidak boleh lebih dan tidak boleh kurang. mereka masing-masing mempunyai hak mereka ke atas suami. suami harus memberi hak-hak tersebut samarata.

walaubagaimanapun, penubuhan kelab ini seharusnya diberikan sokongan. sekurang-kurangnya mereka berusaha untuk memberikan bantuan kepada mereka yang memerlukan. bukan mudah untuk melaksanakan semua ini. pelbagai cabaran harus mereka hadapi. niat murni mereka untuk membantu ibu-ibu tunggal, andartu dan juga bekas-bekas pelacur yang ingin kembali ke pangkal jalan sepatutnya kita hargai. mereka mahu melihat nasib ibu-ibu tunggal yang kehilangan tempat bergantung terbela. sekurang-kurangnya ibu-ibu tunggal itu tidak akan melakukan sesuatu yang boleh menjatuhkan maruah mereka, bangsa dan yang paling penting agama.

kita sebgai anggota masyarakat harus berganding bahu untuk sama-sama membantu mereka-mereka ini daripada melibatkan diri dalam kancah maksiat. kita harus sama-sama berusaha untuk membangunkan ummah dan perpaduan dikalangan umat Islam. sanggupkah kita melihat ibu-ibu tunggal, andartu dan juga bekas-bekas pelacur yang kebanyakannya orang melayu yang beragama Islam ini menjaja maruah mereka kerana mahu mengubah hidup mereka?

Labels:

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "