Isteri Berkhalwat

Terkejut aku setelah membaca petikan berita tentang seorang isteri yang ditangkap khalwat. sangkaku seorang isteri yang telah lama berkahwin. perkara sebegitu boleh dikatakan telah banyak berlaku. tetapi ini mengenai seorang isteri yang baru sahaja dikahwini tidak sampai dua minggu. perkara sebegini tidak seharusnya berlaku. ini amat memalukan.

seorang isteri sanggup meninggalkan suaminya yang baru sahaja dikahwini semata-mata kerana mahu mengikuti bekas teman lelakinya. apa matlamat sebenarnya dia memilih untuk berkahwin dengan suaminya seandainya dia masih menyintai bekas teman lelakinya. apa gunanya dia menjadi isteri seandainya dia masih belum bersedia untuk memikul tanggungjawab sebagai isteri.

apa yang lebih memeranjatkan, si isteri itu masih boleh bermain mesej ketika berada di atas pelamin. tidakkah perkara sebegitu amat menjengkelkan? apa pandangan orang ramai yang berada di situ pada waktu persandingan itu berlangsung apabila mereka melihat pengantin perempuan masih boleh memegang handphone di atas pelamin? tidakkan mereka akan memikirkan perkara-perkara negatif yang boleh memburukkan nama baik keluarga pengantin.

perbuatan si isteri telah memburukkan institusi kekeluargaan. sebagai seorang isteri, dia harus berbakti dan berikan sepenuh perhatiannya terhadap suaminya. tetapi perkara sebaliknya yang berlaku.si suami tetap setia menanti walaupun dia mengetahui mengenai perkara buruk yang telah dilakukan oleh isterinya.

masyarakat tidak boleh memandang remeh perkara sebegini. seandainya perkara sebegini dibiarkan, institusi kekeluargaan akan menjadi kucar kacir. berbagai perkara negatif lain tidak mustahil berlaku. kita harus mengmbil iktibar dari perkara sebegini dan berusaha untuk memperbaikinya. dan kepada mereka yang mahu mendirikan rumah tangga, persiapkanlah diri mengenai tanggungjawab sebagai seorang isteri dan suami. perkahwinan bukan hanya untuk menutup malu atau melempiaskan nafsu, tetapi ia lebih dari itu.

Labels:

0 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

Blog Archive

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "