Rahsia Gadis 15 Tahun Hilang Dinihari Terbongkar

Rahsia hubungan seks seorang gadis bawah umur dengan teman lelakinya terbongkar apabila dia dilihat cuba 'menceroboh' masuk ke rumahnya pada awal pagi.

Rahsia tersebut diketahui apabila kepulangannya disedari oleh keluarganya. Mereka menyoal siasat gadis tersebut dan akhirnya dia tidak mempunyai pilihan lain melainkan mendedahkan perkara sebenar.

Menurutnya, kejadian pertama berlaku dalam bilik di rumah mangsa kira-kira jam 3 pagi. Kejadian berikutnya pula berlaku di sebuah gerai kedai makan kira-kira jam 2 pagi.

Apa yang menghairankan kita bagaimana perkara sebegini boleh berlaku. Tambahan pula perkara ini berlaku di dalam rumah gadis itu sendiri. Sepatutnya perkara sebegini tidak berlaku.

Ahli keluarga harus peka terhadap setiap perkara yang dilakukan oleh anak-anak mereka. Perkara ini amat penting kerana ia boleh memburukkan nama baik keluarga itu sendiri. Selain meningkatkan masalah sosial di kalangan masyarakat.

Setiap ahli masyarakat harus peka dengan keadaan sebegini. Kita tidak boleh menunding jari dan menyalahkan mereka yang terlibat sahaja. Sebagai anggota masyarakat, kita harus turut sama memantau dan mengawasi jiran-jiran yang berada di sekeliling kita. Mereka tidak akan dapat mengawal setiap tindak-tanduk ahli keluarga mereka setiap masa. Oleh itu, masyarakat sekeliling lah yang harus memainkan peranan untuk menasihati dan memaklumkan kepada ahli keluarga mereka tentang perkara-perkara tidak baik yang mereka lakukan.

Ahli keluarga haruslah menerima teguran mengenai anak-anak mereka dengan baik. Mereka sepatutnya menyiasat akan setiap perkara yang anak mereka lakukan untuk memastikan akan kesahihan setiap berita yang diceritakan tentang anak mereka. Mereka tidak boleh hanya bersangka baik terhadap anak mereka. Perkara ini hanya akan memburukkan lagi keadaan.

Kesimpulannya, ahli keluarga dan masyarakat harus saling berganding bahu untuk mengatasi masalah sosial yang semakin meruncing di kalangan remaja. Kejadian seperti ini dapat dielakkan jika pengawasan dan pemantauan ibu bapa dan penjaga dengan didasari dengan kasih sayang berpaksikan ajaran agama. Jangan biarkan nasi menjadi bubur baru hendak menyesal.

Labels:

1 comments:

Post a Comment

Another Templates

Peribadi KU

Ku sembahkan rintihan kepadaMu Tuhan sekalian makhluk akan harapanku sekalipun aku seorang yang berdosa Wahai Yang Maha Pemberi dan Yang Maha Pemurah.

Followers

Blog Archive

You can replace this text by going to "Layout" and then "Page Elements" section. Edit " About "